fredag 7 april 2017

Tranor våren 2017



Tranorna har anlänt för en tid sedan redan ,har hört men inte sett dem före nu. På onsdagen körde vi till Täktom lite utan för Hangö. Där på en åker såg vi några Tranor som gick och åt , eftersom jag hade det minsta objektivet  18-55 mm på kameran var det ju dömt att misslyckas med några  nära foton. Lyckades ändå få  dem på bild även dom som flyga ovan för oss. Följande dag hade vi så fint väder så jag föreslog att vi skulle  kolla igen om dom var där den här gången utrustad med 70-300 mm objektivet  och visst var dom det . Fick fota ganska ostört dom var inte så skygga som jag trodde , första stället på en öppen åker tog dom till flykt efter en stund . Men på ett annat ställe  lät dom mig komma så nära som 15 -20 m inte då ens flyg dom bort utan börja gå undan mig mot skogs brynet  och då lät jag bli föla med . Har nu sen jag köpte min systemkamera har jag drömt om att få se dem på närmare håll än högt uppe i luften . Så det här var en ren natur upplevelse och några bra foton lyckades jag få på dem . Så nu är jag nöjd för en tid igen , en annan stor dröm är att fånga en ståtlig älg i närbild eller en örn , vi får väl se har ju väntat nästan 4 år på det här så .



























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hund bus hemma på gården

Nu har det verkligen kommit snö i flera omgångar ,inget som stör två glada hundar i alla fall. Dom är alltid lika glada över detta fenome...